środa, 11 kwietnia 2012

Rafaello


Dziś kuchennie :) Emilia była ciekawa mojego przepisu i sposobu na Rafaello, bo wspomniałam jej, że to moje popisowe ciasto.
Robiłam je dawno temu, ale kilka zdjęć zrobiłam. Niestety są kiepskie, ponieważ robione wieczorem.
Przepis nie jest mój. Otrzymałam go od koleżanki.

Rafaello

Biszkopt:
Jak ja go robię. Choć pewnie każda z nas ma jakiś swój sprawdzony na niego przepis.
* 6 dużych jaj lub 7 mniejszych
* 1,5 szkl. cukru
* 15, szkl. mąki
*1 łyżeczka proszku do pieczenia (raczej płaska)

Ubijamy białka na sztywną pianę. Po skończeniu bierzemy miskę nad głowę i odwracamy, jeśli piana nie spadnie nam na włosy jest gotowa ;-) Później dalej ubijamy, ale dodajemy powoli cukier, a po nim żółtka.
Mikser do mycia, a my bierzemy dużą łyżkę i ręcznie oraz powoli mieszamy mąkę z gotową już masą. Staramy się, żeby nie pozostały grudki mąki. Następne wylewamy masę na blachę i do piekarnika.
Jak na razie zawsze się udawał i nigdy nie opadł :) 








Masa:
* 1l śmietany kremówki 30% lub 36%
*2 białe czekolady
*1 paczka wiórków kokosowych
* 1 mała żelatyna lub 2 śmietan-fixy

Przygotowanie:
Biszkopt przekroić na pół, górną część drobno pokruszyć.
0,5 l śmietany i 2 czekolady podgrzać do wrzenia na małym ogniu, dodać 4 łyżki wiórków kokosowych (choć ja dodaję więcej, ale jak kto lubi). Podczas doprowadzania masy do wrzenia, mieszać od czasu do czasu. Gdy masa ostygnie dodać do niej pokruszoną część biszkoptu i wyłożyć na dolną część biszkoptu. Wstawić do lodówki. Następnie ubić 0,5 l śmietany z 3 łyżkami cukru, na końcu dodać wcześniej rozpuszczoną żelatynę lub śmietany-fixy. Ubitą śmietany wyłożyć na poprzednią masę. Obsypać wierzch placka wiórkami kokosowymi i wstawić do lodówki.

Smacznego!

Uwagi:
* Biszkopt najlepiej upiec 2-3 dni przed przygotowaniem ciasta.







10 komentarzy:

  1. Oj smaku narobiłaś mi tym ciachem - wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha!
    Czytając przepis zdążyłam już posmakować :))

    OdpowiedzUsuń
  3. oj pysznie wygląda...a pewnie jeszcze do tego jak smakuje..;-))a tu dieta poświąteczna..

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda smakowicie ;) pewnie spróbuję je zrobić, dziękuję za pamięć :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda wspaniale, aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. 20 yrs old Project Manager Valery Shimwell, hailing from Burlington enjoys watching movies like Euphoria (Eyforiya) and Knapping. Took a trip to Rock Art of the Mediterranean Basin on the Iberian Peninsula and drives a Ferrari 250 GT LWB Tour de France. przekonaj sie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję :)